Tillbaka till listan

Processhandledare jämställdhet

Datum: 2015-11-04
Plats: Göteborg
Typ: -

Processhandledare jämställdhet

Arbetsplatsbeskrivning

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 59 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




Arbetsbeskrivning


Vi söker en vikarierande processhandledare jämställdhet som kommer att stödja hela förvaltningen, med ett särskilt fokus på socialtjänst och äldreomsorg. Tjänsten är placerad inom utvecklingsavdelningen och du samarbetar nära utvecklingsledaren med ansvar för mänskliga rättigheter.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
• Att ge specialist- och metodstöd i jämställdhet och normkritik till chefer
• Att utbilda chefer och arbetsgrupper i jämställdhet och normkritik samt HBTQ, främst inom sektorerna Äldreomsorg samt hälso- och sjukvård och Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder
• Att processhandleda grupper i jämställdhetsintegrering
• Att dokumentera processer och resultat

Kvalifikationer


Du har en högskoleexamen som innehåller eller är kompletterad med genusvetenskap eller motsvarande kunskaper inom genus och normkritiskt arbete. Du har erfarenhet av och förmåga att utbilda inom jämställdhet, normkritik och HBTQ samt en god pedagogisk förmåga. Du har kunskaper om jämställdhetsintegrering som strategi och du har också i tidigare uppdrag drivit strategiskt förändringsarbete.

Vi lägger stor vikt vid att du har förmåga:
• Att arbeta systematiskt och långsiktigt
• Att påverka andra, leda och driva uppdrag mot angivna mål
• Att självständigt planera, driva och fullfölja processer
Det är meriterande om du har:
• Kunskap om socialtjänstens och äldreomsorgens organisation och verksamhet, t.ex. erfarenhet av eller kunskap om myndighetsutövning
• Kunskap om kommunal förvaltning
• Erfarenhet av att handleda grupper i förändringsarbete

Det kan komma att ingå andra uppgifter i tjänsten som ligger inom ramen för utvecklingsavdelningens arbete. Det är därför positivt om du har kunskaper/erfarenheter som omfattar andra ansvarsområden inom utvecklingsavdelningen.


Anställningens omfattning


Anställningsform: Tidsbegränsad anställning


Omfattning: Heltid


Tidsbegränsad till: 2016-09-16


Tillträde snarast eller enligt överenskommelsen.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Vi undanber oss vänligen men bestämt alla typer av erbjudanden om stöd i rekrytering och annonsering.

Välkommen med din ansökan!